Sunday 20 March 2011

愛吃的爸爸

昨天畧畧講咗少少關於爸爸的趣事,懷緬一下佢的生平,和兄弟姊妹分享点滴或未曝光的軼事。

爸爸愛吃,眾所週知。特別喜愛肥利食物。如燒腩肉,五花腩,牛腩,羊腩,魚腩,逢腩都啱。佢話食物不帶肥膏係唔好食。凡蒸魚炒菜,用油都比別人多。油多了就放多D菜落去索番D油,到D油少咗,又放番多D油落去。就係咁樣遁環不息,不停地食。

有時媽媽怕佢食滯出声叫佢小食一D,爸爸一定話「你估依D係『仙丹』咩,一食有事?」籍此推搪,繼續佢嘅吃的事業。

我有時都会親手做些菜給他食。好似紅炆班頭腩,柱候牛腩,南乳炆豬腩等菜式。爸爸最愛吃那個班頭,但又吃得急,有時都会哽親,所以對此菜又愛又恨。

記得八十年代尾,我剛剛畢業找到工作,為庆祝,我到街市買菜做飯。走進街市,先睇睇今日有D乜好嘢先。行去相熟魚檔,先見到人頭湧湧,都唔知係乜料?八卦走去睇吓,原來係今日生劏「大蘇眉」是也。D人唔買都去八下。漁販唔怕D人阻佢做生意喎!第一咁嘅場面好少有,就等大家一齊開心吓。第二,橫掂條魚個頭,尾,翅裙,魚內藏等都比為食老饔訂下,正式所淨無幾啦!快D賣埋收檔。

我見到有一兩個客,散買魚身橫切片,都要二三百先有計傾。於是乎個心「鬥爭緊」好唔好買嘞。再走一個圈,想起爸爸名言「若食海上鮮,莫惜腰包錢」。的起個心肝就返去買。叫個漁販切一片啦,並醒多佢一句「係咁意,小小地得嘞」。個漁販斜視我一眼兼眼帶不屑下,手起刀落切過去。我就即刻諗「駛唔駛成寸厚呀?」。礼成後,個塊橫切片〔洋人叫Steak〕足有一寸多厚,中間舊背脊骨仲大過個五蚊銀,平放落隻大「鵝春碟」到,隻碟都冇位剩。可以想像到有幾大塊嘞。好嘞,找數時間到,漁販話二百多D啦「後生仔」〔唔通知道我買黎孝敬父母〕,收實二百啦!個陣時我份人工係6500元一個月,成日人工黎架啦。

返到屋企仲比阿媽話我比人喔添。典型慈母。個晚,用薑蒜葱花豉油皇清蒸。肉嫩骨香,味鮮汁甜,人間極品是也。爸爸吃得不亦樂乎,報以「嘟嘟声」讚好!

至今,每次有好嘢食,我都覺得欠缺咗一樣嘢先至完美。就是爸爸那一份對食的酷愛和與他一起的熱閙。若再有機会給我買多次「大蘇眉」,我定不猶豫不決,無論二百,二仟,我都会買下來。

1 comment: