Sunday 6 March 2011

点解要禁煙?

我唔係一個煙民,但一年裡面,總有十次八次同班友人聚吓,都會煙不離酒情況下,享受有少少麻醉下的談天說地。不抽煙的人無法感受到這個飄飄然的精神狀況。這個就是我想在此道出的安全,理性,不影响他人的合法social activity。

安全。不會危害即時人生性命。理性,吸煙多咗唔會發癲去攪事打架。只會Relax。合法,煙是政府批准,打足稅的,去吸食無唔啱。Social activity,成班人聚埋一齊,梗係做D有共識,志同道合既事啦,相信吸煙,吃喝玩樂,唱K吹水等等係呢個環節肯定score 好高。講到依度,無他,就係想講,吸煙係一個理性享受。

政府話吸煙危害健康。想想飲酒為害更甚。drink and drive, 打架等咪仲衰。酒亦傷身。在英美歐洲有許多domestic and social violence, football holiganism (足球流民文化) 都同飲酒過多有直接關係。最近英國洒吧和球場都少用玻璃樽和杯,目的是減少打架時的傷害。酒的為害可見一班。再者,「享受」一族認為有些人係「live to live」為生活而生,而他們就係「live to enjoy」為享樂而活。

政府做嘢彈弓手。首先政府要介定(define) 食煙係乜先。我想它從冇諗過。我和大多數煙民就覺得係享受,更甚者係需要。又要賣煙又要打稅,但又要諸多打壓,其實係過份打壓。咁樣做咪即係開「唯色」仲係一票獨得嗰隻添。莫視煙民意。公共場所內不准,室外好多地方唔准。正式要「企街食」。風吹雨打,烈日高温抑或寒風刺骨去「企着食」都係你吸煙者之事。

本來局限一個地方吸煙好合理,例如吸煙區或娛樂場所有exemption 等都行得通。但政府一刀切。一支竹打一船人,全部打晒落海做法。攪到煙民要用逃避方法去「享受」。係依個情況下我本人以尊嚴為大前題,決定唔屈膝去食煙。同我宗旨social activity 已背道而馳。

其實想攪到個双贏局面,技術上完全冇頭痛。吸煙房,完善抽气,愛吸煙者當侍應(收多D人工)咪可以解決啦。再者business operators 咪收貴D嚟補償額外開支,又或者政府向operators 徵收多D稅囉(如:保障員工有個靚肺稅etc等等)。相信用者自付好合理。起碼比煙民有得迭擇吖。

我無數字關於庫房向香煙抽多少稅,但我相信一定數以十億計。依D咪係煙民的社會責任和負出啦。正所謂「it keeps the economy running」。冇咗依D稅,庫房收入一定有打擊。

有人問:如果丈夫在房內吸煙而老婆又不准,報警。最終点收科?有冇人話我知呢?

香港地少人多,居住陝窄。想找個「咫尺」地去享受吸煙真困難。唯望政府去為煙民compromise 一吓啦。等香港唔好咁多怨气分化。和諧共處吧。

1 comment:

  1. Glen,

    I am not a smoker but I do share your feeling and support your views.

    Your writing style is coooool!!!!!!

    David, Toronto

    ReplyDelete