Thursday 24 March 2011

燕梳與你

昨天,有段新聞係関於一宗燕梳嘅。英国有個十七歲嘅新牌仔,一考到牌就去買咗架二手車,价值只係三仟磅,約四万港元。係乜車?英國無線衛星台就冇講,但我相信係架跑車嚟。最貴嘅一份燕梳報价居然貴到要三万三仟磅(折合HK$380,000)。條靚仔梗係唔制啦!足足問咗十多個報价,好多份都係要十多万港元,而最平嗰份都要成六万港元。問你哋班新牌仔点頂?据聞,燕梳佬D精算師話,全英30%嘅交通意外都涉及十七至二十五歲嘅司機組別,尤以男性為多添!

燕梳公司要賺錢,係好天公地道。但係賺幾多?係咪合理?D大粒老細年終獎金幾多?條數点計?有冇監管?有冇忠於對人,對社會責任呢?我係依到真係唔知佢地点做!但我想,作為一個年花十多万元於燕梳上嘅消費者,講吓我對依D「唔買唔得,買咗又唔知得唔得?」嘅燕梳感受!

二年前,我架三噸半van仔就係自己貨倉門口比人揸走。有晒錄影見到個賊,買齊燕梳都係冇得賠。燕梳佬話,我架van 仔雖然在私家地方被偷去,但我公司要負責,因為個賊冇Force in 架van,而條匙冇被看管得好同架van冇被鎖好。所以對唔着一声就了咗去唔賠嘞!

跟着就係個用嚟放啤酒個貨倉嘞。雖然到而家都冇事,但係自上次架van仔件事冇得claim之後,我都好担心自己有冇做錯D措施同燕梳條文指定嘅有出入。首先個度鉄閘鉄門,設計要跟佢嘅要求,防撞防火連物料門鎖都要合符英式「乜丫」型号等等。個防盜警鈡仲誇張,跟据貨物价值一路提升,甚麽level 1 to level 5 ,仲要合符英國標準等等。仲未講完,剛才所講都要有合約維修保養公司定期檢查以確保D門閘警鈡正常運作冇受天气人為損壞。最好就係將個Alarm直接駁去差館,要差人係幾分鈡內到現揚個隻。講到尾,每一樣嘢都要錢,每一樣嘢都拉上另外一樣嘢。一樣做錯全部都錯。亦則是「一子錯滿盤皆落索」。我只不過係一個普通商人,又点會有咁多料去仔細睇個D條文細節disclaimer 之類嘅嘢。就算識睇,都冇專业法律知識去理解啦!叫個律師睇都可能要燕梳佬指定個間都唔定?

講番屋企。個中央熱水系統壞咗,滿以為買咗個Home Emergency Plan就冇事啦!誰不知唔係好似我諗得咁天真。保就保嘞。但係保之前,個熱水系統要年年有註冊技師保養維修先。換句話,個系統要百分百健康運作正常佢先保。個炉咁「正」我仲駛佢保咩?

又講埋個菲律賓人質事件中生還者易小玲小姐。佢受傷嘅情度大家有目共賭,除咗要照顧孩子自己生活外,仲要面對一筆巨大医療外科手術費用。到目前,無線新聞透視稱易小姐因唔係永久傷殘或完全失去工作能力,係冇得全數賠償。易小姐只不過獲發放約一万元保償。

我相信好多中國人買今燕梳都係「被要求」嘅。對其「真需要」程度係好低。好似旅遊保,保費只不過一個午飯咁上下,好少人會坐低嚟睇吓究竟賠D乜?同埋乜嘢情形下先至受理!咁樣就做成有D「騎離」燕梳佬「得過且過」去賣燕梳嘞。如果捉着個受保人同佢解釋,反而比佢話多爹阻着個地球轉啦!咁亦唔可以完全怪罪哂承保人嘅!我嘅情形亦相似,如果唔係架van被偷咗,個暖水系統壞咗等等冇得賠,我都唔會乖乖哋細心睇吓D細節條文究竟係点!講真,双方都要對份保險有責任,但係我總係覺得D條文好似無形陷阱咁,你要小心唔好跌落去(fall victim)。我地係消費者,好誠實地(honestly)買份保險,目的保障自己性命財富,最後都係唔想自己去claim 嘅!但係燕梳內裡繁複細節,加埋一D有心「裝彈弓跣人」無良無道義嘅營商者係到做「那渣」手腳,往往令到我地「賠了夫人又折兵」,雙重損失!
本來燕梳嘅慨念係「鼎瓜瓜」。將個人的無妄之災,由多人分担。當然冇人想付出少少保費後將來唔好彩獲得賠償。唔好彩時,個D賠償就幫佢「番身救命」嘞。但係就是個D寫到刁難狡猾嘅條文令到應得賠贘嘅人冇法如願。個班經紀燕梳佬,冧你買時就話得,得得,乜都得,買咗後就諸多刁難,不斷加保,等到有事要claim就同你講故仔。當然啦,燕梳佬後面大把公証員同你抽絲剝繭咁睇你有冇違規做錯,冇心之失,唔係老老實實睇吓点樣幫你喎!咁嘅情形,你勢單力弱,加埋之前意外打擊,試問你点同佢「抽呀」?輸梗!

自從金融海嘯後,我對燕梳理念仍然贊同,但對佢地是否貫徹實行依個理念就完全被摧毀。燕梳公司可以用數以億計去投放廣告,大手派發高層花紅,重金厚賞營業經紀,導至不良不實的推銷手法,最終受害人不獲賠償,屢見不鮮。

政府要我們市民係生活上許多多範疇買強制燕梳,但又唔去做監管,攪到燕梳佬個個為业績為花紅,妄顧受害人利益,賴理他人死活,來令自己從中得益,實是悲哀。

我成日覺得依個問題咁切身咁嚴峻,点解政府,又点解個D口水狂噴嘅立会議員唔企出嚟講番D有建設嘅又幫到人嘅嘢呢?係咪又係以自己利益為大前題,「迭擇性」為民請命呢?

No comments:

Post a Comment