Saturday 30 April 2011

骨灰龕

討論以下課題前,有必要自我表態先。我不是一個迷信的人,但若問我〝人死後會係点?〞一定要比答案,唔得話唔知,咁嘅情形下,我会選擇人會再投胎,好似一個永垂不朽的energy咁延綿不絕下去。

言歸正傳。近幾年,香港為咗個骨灰龕問題,攪到頭都大埋。中國人傳統思想係,家人去世後,最好揾過咩咩福地,背山面海,座北向南,冬暖夏涼,安葬遺体,入土為安係首選,要安放好個先人,等佢舒服泰然,開心瞓得覺落,咁樣先至福澤後世喎!如果後人冇咁嘅財力本事,事關香港地貴過金,就「趣趣地」火葬慳番嗰二,三十平方呎但郁吓要一百幾十萬嘅墓地啦!跟着去揾個骨灰龕場擺好個龕,放得企企理理,乾乾乾淨。一心旨望已故家人降福照顧嘞。尊敬先人,冇乜唔啱,但係有咁機心就好似出發点錯咗囉,駛唔駛咁表面化,跟英語所謂嘅 「instrumental 」同出一辙?

依一樣風水命理嘅嘢,係咪迷信見人見智。但係我總覺得同以前社會比較,好似有過之而無不及之勢。原因又係一個字「錢」作怪。

以前人揾錢,大多数靠勞力,跟着係腦力同努力,以後就係實力。八十年代尾後,當金融業地產界以超晒速發展後,就出現咗一新勢力「食力」是也。食埋人個份,食咗人塊地,食着人上位,食大佣,食大茶飯,食着個勢,食盡天下等等。跟以往嘅「勞」,「腦」,「努」和「實」力都唔同。個D上位大茶飯暴發户,自己撫心自問,何得何能,今日一切所得極可能都靠「食」力而得。於是乎諗吓諗吓,係咪自己有神靈庇護,從而相信連自己都解釋唔到嘅幸運同迷信之上。心底下,佢若多若小都知架嗱,但係唔肯有勇氣企出來,承認妥協自己確實做咗D乜嘢啫!

既然有咗錢囉,咪攪場「大龍鳳」拆掂佢囉,等一來,自己心安理得,二來,一個「乾坤大挪移」,將他人「点睇佢」卸咗去風水命理,話自己條命生得好,对先人孝義俱備,祖先庇佑,所以有福蔭嗱。

加上骨灰龕乃大集團經營銷售,講緊係數以億計嘅生意,當然有市務宣傳部攪推銷啦!咁咪乾柴烈火,如虎添翼,「姣婆遇上脂粉客」,一買一賣,咪水到渠成啦!

去買骨灰龕,係有「閒錢」人嘅玩意,唔係边個边個,阿甲阿丙都可以舉手話玩就玩架!冇「閒錢」嘅,就不妨睇以下我嘅諗法。

我都唔知点解先人〔如爸爸媽媽〕骨灰一定要放在龕場嘅道理,係咪marketing諗比我哋消费者嘅歪理呢?点解我咁諗,好簡單,先人乃自己家中最親近嘅人,如真係有「在天之靈」,只會係你家中保護庇佑你就真。点解要佢地孤零零係龕場同D三唔識七嘅「靈」一齊住呢?尤其我阿爸,佢都好要乾淨企理架,会唔会唔惯呢?最好就係跟番自己仔女嗱。对我黎講,绝对無問题,perfectly fine.

現在欧美流行一种處理骨灰妙法,就係將骨灰種落D「襟生」嘅花草樹木,草木茂盛長大,就尤如先人在你左右,对你家帶來「生氣新機」。大家可以考慮考慮!

No comments:

Post a Comment