Thursday 7 April 2011

中國人跟西方人的「抓銀」理念

我間豆腐仔咁細嘅飲品公司除咗係英國曼城利物浦區域代理中國青島啤、星加坡老虎啤、泰國星啤和象啤外。好多其他啤酒如百威(Budweiser)、德國鎖匙(Becks)、可樂、百事汽水和果汁都係同大代理拆番黎再分銷嘅。咁嘅情形下,個一分一毫嘅差价都會影响個盈利。

今日歐洲經濟不景,「阿茂」都知道有幾衰。制造商冇「水」生產,做多咗又驚冇人買。分銷商好似我地咁亦係一樣,客人遲找數就冇錢買貨、買得多又怕庄死晒D錢,直情係進退兩難。

不過,話分两頭,正所謂有危就有機。好似聖誕時期,貨多咗要速銷時,我地就執咗批筍嘢嘞,比原价足足平咗30%!都叫過番個「肥年」。

上個星期就有同一樣「jack so」發生。我於是連三個女嘅「豬仔錢箱」D錢都抓埋出嚟去買可口可樂汽水糖交,因為又係平成一大截。

個間英資大代理同我都幾熟架嘞,我入到貨架,見貨就掃啦。攞到冇現金找數為止。因為係超低价,代理話明総公司唔比賒數,冇信用咭,只收現水。好嘞,去找數,單都打埋,數緊現金之際,唔知边到彈個「騎離怪」supervisor 出黎。佢話唔可以賣哂咁多貨比我喎!仲急急叫佢條「靚」void 咗張單,又叫條執貨仔搬番D貨入倉。我見佢咁唔睇我枱戲,梗係同佢札哂馬啦!以下就係同佢嘅Conversation。「粗口字用X字代替」!

:我都比x緊水啦,係咪咁都唔x比面呀?有冇攪x錯?
:(見我咁火滚都冇讓步)依D係公司規矩,边個都面比!everybody is the same.
:乜x嘢公司規矩,你講x晒啦!
:你買x晒我地D貨,我其他D客黎就会冇x得買!点义樣對佢地交x代呀?咁對佢地唔x公平喎!
:佢地又唔係依义到,你即係生人霸死地啫?對我公x平咩?
:唔理点x樣,公司話x咗唔可以比晒一個買x哂!
:(終於明佢阿媽諗乜x嘢嘞)你即係話唔x我一個獨「趙」哂D貨啫,唔想我獨大啫?
:(見我踢爆咗佢D陰謀後,有少少歉嘞)對唔着先生,I am just doing my job.如果有投訴,你可以.........

咁樣情形,我都冇計,唯有找數鬆人。

之後,我就諗,係香港,我依D客就最受歡迎最易做。一「高」買晒,一張單過,收一次水,恨都恨唔到咁「正」嘅客。但係,係歐美國家就完全唔同諗法,所謂有「反壟斷」法喎,有錢揾唔可以揾盡,留番D比人揾吖嗎!但係我嘅問題係,好多懶人係有錢都唔願去揾,我去揾時有人又「眼紅症」起,驚我揾埋人地個份啫。其實依樣畸型社會現象已經在歐美社會存在咗好耐架嘞!自從歐美大國係上世紀經濟起飛,賺咗(或搶走)人地一大筆後,終日好逸惡勞,不事生產。當人肯做肯捱,迎頭趕上時,D友仔就諸多刁難,怕人有朝一日威過佢,于是乎禁着你,唔比你上。攪乜鬼公平競爭,反壟斷等等。其實只不過係「美其名,保其位」嘅一D牛鬼蛇神阻人發達得以自保之垃圾橋。

註:粗口係我係個心講,同特別為個對手加插。

1 comment: