Friday 26 August 2011

兒時电視片段

小時候,电視係我哋娛樂的主要部份。六十年代,我家已經收看有線收費「丽的呼聲」〔Redeffusion〕。那時只有中文和英文台的它在下午五時開始播放黑白節目,电視首先出現就係一粒小小的多角星,跟着由小变大。然後正式有節目睇。那時我和哥哥和都能一一背出節目表,事關節目不多!

收看丽的,主要原因係爸爸求知慾強,爸爸小時並沒有上學,所以他利用各種途徑來獲取知識。新聞節目及天氣預測就是他的至愛嘞!那時的新聞主播全是女性。有三位係好有名同好美艶有學識嘅,龐碧雲,梁舜燕(現在為無線甘草演員),另外一位就記唔到嘞。遺忙的那一位,相信三哥可以作答!

媽媽就係典型主婦節目支持者。陳鑑旋醫生的「健康與你」和現在的「曾Sir曾近榮」的〝學以致用〞。

一家人喜愛的節目就有由袁步華,戴偉光和陳有后演出嘅「小夫妻」。外國買入嘅配音節目就一定係講及美國二三十年代,反私酒罪惡嘅聯邦警探,李斯隊長與大惡利法蘭周旋嘅「天羅地網」(即是Untouchables)嘞!

三哥同四哥就最愛睇個套講二次世界大戰嘅「百戰雄師」。韓利中尉,根德沙展,霍比及基智等隊員对抗德軍的事蹟。仲有一套叫「蓬車征西」,講及十九世紀初美國人開拓美洲大陸和紅印弟安人對抗的故事。「柔道小金剛」內裡的缪志豪又值得一提,講佢個仇人師父〝鬼車周助〞如何助他奮鬥成材之事。我仲記得佢果招殺手鐧「排山倒海」係点用出來!到現在,我仲用黎同我兩個細女玩添!甚麽卡通片虎霸王等,我哋三兄弟都係蓆上客,不會放過。

有一套,我一定要睇嘅就係叫「生物奇珍」,所講全係動物昆蟲等等生活動態。可能我就係咁樣培養出对小動物的愛護和好奇。小時的我曾在家中天台飬過鴨和鷄,還有狗,同現在仍有飬嘅熱帶魚。

後來电視漸漸普及化,加上六七年引入免費無線电視,無線以平地一声雷的姿態崛起,在短短一兩年之間奪走香港大部份的觀眾客户,而丽的呼聲就因此很快走下坡啦!

有一件事,我到現在都係十分之「抓頭」,吾知因乜解究,三哥永遠喜愛丽的即現在的「亞視」,而四哥則自無線出現後就「愛無線反丽的」。故七十年代初,家中就出現兩股勢力,就是「丽的純」和「無線純」〔純=純正無偏〕嘞!真係幾古怪!

最後是講一講丽的在午夜的蔽幕式,播出英國國歌〝God save the Queen〞,播影着伊利沙伯女皇二世登基禮,同菲臘親王向她下跪稱臣的一刻。是不是意味着香港向英政府稱臣一樣呢?

3 comments: