Friday 1 July 2011

爸爸為鑑

回首一望,做啤酒依行已經大大話話足十年嘞。雖然唔係乜嘢大茶飯,但始終係自己一手一腳揍大嘅生意。由01年至今,都經歷過風風雨雨,08年金融海嘯 economic down turn and turnmoil,我都好有運氣屹立不倒。眼見其他大大小小酒行結業倒閉,我都尚算站穩住腳。這可能跟我保守作風有關。以往十年只有人欠我貨款,沒有我欠人的。更加冇同銀行貸款,所以能避過依一劫数。


有人話我作風太古板,不懂利用槓桿原理,应同銀行借錢融資,發大黎做,買車買廠、增聘人手,加添生材器具,增加存貨,發展客源。咁就事半功倍嘞!我唔敢去做,鵪春心態是也!但有一樣百分百鉄一般嘅事實,就係我仲生存係到!啱定錯就見人見智嘞,係咪阿Q精神呢?我真係唔識答你。


如果有睇我facebook嘅朋友,相信都知我開咗間小型超市。主要經營酒水和東方食品。依次攪作,都可以話十年一遇。十年前兩手空空,幾大都要搏一搏啦。但今日就被人形容為「捉虫」或「阿茂整餅,冇個樣整個樣」嘞。


可能係年紀大咗,精神魄力都不復往之關係。做甚麽都比以前勞心勞力。十年前就無得選擇,破斧沈舟咁去做。今天就常常問番自己「駛唔駛咁」呀?我對自己嘅決定,每當逆境時都會有少少動移,但回想一下,十年以來,大小困難都一一跨過,現在只是芝麻綠豆,鷄毛蒜皮嘅瑣碎事就困擾不堪。是否先前幾年食惯玩惯,現在無病呻吟呢?洋人有謂「make a big fuss out of nowhere」講法一樣?


講開又講吓我個偶像爸爸嗱!他冇讀過書,事業全盛時,名下有三間公司,上下僱用五十五人之多。我而家依個「細鷄嘢」生意又点同當時經濟困難時期的爸爸比呢?我每當有困難逆境時,都会想番爸爸如何自勉奮鬥,創做理想為借鑑。

No comments:

Post a Comment